NettoMedical

Mål

Nettomedical er leverandør af medicinsk udstyr. I tæt dialog med Michael fandt vi frem til, at det er vigtigt, at Nettomedical ligger højt på de vigtigste kategorinavne inden for medicinsk udstyr, bl.a.:

  • Sprøjte
  • Krykker
  • Massagepuder
  • Hjertestartere priser

Løsning

Vi arbejder løbende med alt fra grundoptimering til teknisk og mere avanceret optimering.

Vi optimerer fx på:

  • Meta informationer
  • Optimering af URL’er
  • Linkbuilding
  • Retter fejl som 404 fejl
  • SEO tekster
  • Og meget mere.

Resultater

Sprøjte:

Nettomedical havde en placering på 54 i søgeresultatet på Google. Vi gik ind og optimerede på de landingssider, der matcher søgeordet. Efter en måned rykkede Nettomedical fra placering 54 (side 4) til 3 (side 1) på Google.

Krykker:

Vi optimerede på søgeordet “krykker” og rykkede placeringen fra 4 til 3.  Vi brugte fx CTR magnet metoden (Click Through Rate Magnet Method). Det vil sige, at vi brugte power words som fx “køb her”, “nu”, “nemt”, “hurtigt” osv.  

Massagepuder:

Vi rykkede placeringen på søgeordet massagepuder fra 3 til 1. Vi udarbejdede en konkurrentanalyse på netop det søgeord. Og så optimerede vi bl.a. landingssiden, skabte naturlige links og tilføjede iøjnefaldende og attraktive titler og meta-beskrivelser. Efter kun to måneder fik “massagepuder” placeringen 1.

Hjertestarter priser:

Vi rykkede søgefrasen “hjertestarter priser” fra en placering på 10 til 3. Derfor er Nettomedical rykket fra side 2 til 1 på netop den søgefrase.

Vi valgte at fokusere på “hjertestarter priser” frem for blot “hjertestarter”, fordi der er lavere konkurrence på “hjertestarter priser” frem for det andet søgeord. Og når vi optimerer på et søgeord med lav konkurrence, så er chancen for at få topplaceringer på netop den søgefrase meget større. Ved at bruge “hjertestarter priser”, rammer vi også købeklare brugere. Og det er det, man tjener penge på.

Hvis vi sammenligner besøgstallet med før Nettomedical blev vores kunde – og nu, så havde virksomheden 2924 sessioner i  januar 2016.

I juli 2016 da Nettomedical blev vores kunde, havde de 1608 besøgende. Så her var de faldet i placeringer.

Men sæsonudsving har en betydning for, hvor mange antal besøgende Nettomedical får på deres hjemmeside. Derfor er besøgstallet i juli lavere sammenlignet med besøgstallet i januar.

Da vi gik ind og optimerede Nettomedicals placeringer, steg deres besøgstal til 2961 sessioner i januar 2017.

 

Michael fra Nettomedical er stadig vores kunde i dag. Og derfor arbejder vi løbende med optimering af hans hjemmeside på Google.

Ingen kommentar

Skriv en kommentar

Følg os på FacebookFølg os på LinkedInFølg os på Instagram