Marketing på budget

Har du endelig fået startet din drømme forretning op, og du vil selvfølgelig gerne have at så mange som muligt opdager dig og din virksomhed. Budgettet er måske ikke til de helt dyre marketingløsninger. Her kommer vi med vores 4 bud på hvordan du kan markedsføre din virksomhed, uden at det koster dig en formue. 

1. Word of mouth

Word of mouthDet kan godt være, at du hele tiden søger efter nye kunder, men glem nu ikke dine nuværende kunder. De er nemlig dine bedste ambassadører, det er igennem dem at du kan få nye kunder, uden at finde pungen frem. Det kræver ikke mange tusind kroner, men det kræver tid og det god service. Den måde du behandler dine nuværende kunder på kan altså være afgørende for at du får nogle nye kunder, som allerede har et godt indblik af dig og din forretning.

2. SEO

Du kan have verdens pæneste hjemmeside, og selvfølgelig kan folk finde dig hvis de kender dit firmanavn. Men hvis de søger efter noget som din virksomhed kan tilbyde, så kommer du ikke frem på listen uden at have tænkt over SEO i forhold til din hjemmeside. Så for at spare penge på dette område, er det vigtigt at du selv sætter dig ind i SEO. Hvis ikke du selv er en haj indenfor SEO så er pengene brugt fornuftigt på dette område.

3. Sociale medier

Det er super vigtigt, at alt hvad du poster, holder sig indenfor din brandidentitet. Sociale medier er noget man skal tage sig god tid til. Det kræver at man er fokuseret, og at man er villig til at bruge en del timer på det. De sociale medier er ud over kommunikation ud til potentielle kunder også en perfekt platform til at interagere med kunderne. Samtidig med at det både nemt og hurtigt. Men husk nu at hold en rød tråd igennem dine forskellige sociale medier, det giver kunderne det bedste indtryk af dig og din virksomhed.

4. Netværk

Det handler igen om at skabe ambassadører for din virksomhed. Du skal have nogen til at snakke godt om dig, så andre tænker godt om dig. Derudover skal du være villig til at bruge dig selv og din egen tid til din markedsføring. Du er nødt til at komme ud og netværke med lokalsamfundet, så dit firmanavn bliver nævnt så ofte som muligt, samt bliver hørt af så mange forskellige som muligt. Kom ud til messer, events osv, det er perfekte steder at snakke med folk der enten kan hjælpe dig med din virksomhed eller kan blive til kunder på et tidspunkt.

Læs den fulde artikel fra forbes.com her, hvor forfatteren også kommer med en ekstra ting du skal have med i overvejelserne ⤵️
www.forbes.com

Ingen kommentar

Skriv en kommentar

Følg os på FacebookFølg os på LinkedInFølg os på Instagram