5 ANNONCE-UDVIDELSER, DER GØR DIG BEMÆRKELSES-VÆRDIG

ANNONCEUDVIDELSER

Bliver du set? Ellers har vi et godt tip til dig.

I dette indlæg giver vi dig et gyldent tip, til at forbedre din synlighed væsentligt med Adwords. Ikke nok med at funktionen booster din synlighed – det er også gratis!

Funktionen hedder Annonceudvidelser, og vi giver dig et godt indblik i, hvorfor denne funktion er vigtig for dig.

Interesseret i at læse mere?

En overset (men meget vigtig) funktion i Google AdWords er annonceudvidelser. Du skal bruge annonceudvidelser, fordi de giver dig mere synlighed i søgeresultaterne på Google.

Fordi du gør dig bemærkelsesværdig.

Og ved du, hvad det bedste er?

Det er ganske gratis at bruge annonceudvidelser!

(Læs: Mere synlighed. Ganske gratis.)

3 GRUNDE TIL, AT DU SKAL BRUGE ANNONCEUDVIDELSER:


1) All eyes on you!

Konkurrencen om de bedste pladser på Google er hård. Bruger du annonceudvidelser, så fylder du også mere i søgeresultaterne. Og det betyder, at flere får øje på dig. (Og hvem er ikke glad for lidt opmærksomhed? ;-))

2) Hjælp kunderne. Så er chancen for, at de vælger dig stor.

Med annonceudvidelser tilbyder du brugerne al den information, de har brug for. Du gør det nemt for dem at ringe til dig, finde din adresse og meget mere. Og det gavner dig i sidste ende.

3) Du får flere klik fra brugerne.

Annoncer, der bruger annonceudvidelser, får ofte en højere klikfrekvens. Det betyder, at flere klikker sig ind på din annonce, fordi du er mere synlig.

Men hvordan ser annonceudvidelser ud på Google?

Her er en standardannonce (uden annonceudvidelser):

 

En helt almindelig, klassisk AdWords annonce.

Og her er en annonce med annonceudvidelser:

 

 

Kan du se forskellen?

Den annonce, der fylder mest på Google, får også flere klik (og dermed flere besøgende).

Det er simpelt.

Og det er nemt.

Det gælder om at skille sig ud.

Og det kan du gøre med annonceudvidelser.

Sådan bruger du annonceudvidelser:

I Google AdWords kan du vælge de her annonceudvidelser:

  • Sted (din adresse)
  • Undersidelinks
  • Telefonnnummer
  • Infoudvidelser
  • Websiteinformationer

Det ser sådan her ud i AdWords:

Annonceudvidelser i AdWords

VÆRSGO: 5 ANNONCEUDVIDELSER, DER BOOSTER DIN SYNLIGHED

#1 Sted: Gør det nemt for dine kunder at finde dig

Har du en fysisk butik, skal du helt sikkert bruge adresseudvidelser. For når kunden er i nærheden af dig – og bruger sin mobiltelefon til at søge efter det, du tilbyder, så vil din annonce dukke op i søgeresultaterne. Det er den nemmeste måde at matche det, brugeren søger efter – og det, du tilbyder.

 

Og ved du, hvad det smarte er? Har brugeren sin GPS (lokalitetstjenester) slået til, så kan brugeren få rutevejledning direkte til din biks.

Og jo nemmere, du gør det for brugeren at finde dig, jo større chance er der for, at brugeren besøger netop din butik.

Det er det, det her handler om.

At skabe den bedste oplevelse for brugeren.

#2 Undersidelinks: Giv brugerne flere muligheder

Med undersidelinks har du mulighed for at sende brugerne til flere sider, end den side som din annonce peger på.

 

Hvornår er det smart at bruge undersidelinks?


Altid!

Når du har en webshop, er det helt oplagt, at du bruger undersidelinks.

For så kan du vise endnu flere varer frem – end den vare, som annoncen drejer sig om.

Det kan fx være, at du med annoncen sælger jeans af et bestemt mærke (eller brand).

Men brugeren har søgt bredt.

(Snæver søgning: Lee Jeans

Bred søgning: Jeans)

Så kan du med undersidelinks vise jeans med andre mærker, som du har på lageret.

Her viser du også, at du har et stort udvalg af jeans.

 

Men…

 

Du kan jo også gøre som (vores kunde) Skechers gør: bruge undersidelinks til at opfordre brugerne om at kontakte dem.

 

 

Eller:

Du kan linke til inspirationssider.

Mulighederne er mange. Men en ting er stensikkert: du kan ikke miste noget, hvis du bruger undersidelinks. Du kan kun vinde.

#3 Ring: Få flere opkald – [måske] gratis

Bruger du opkaldsudvidelser, så står dit telefonnummer direkte i annonce. Og det betyder, at brugeren kan ringe til dig – uden at skulle klikke sig ind på landingssiden, som din annonce peger ind på.

OG ringer brugeren til dig – uden at klikke på annonce. Ja, så har du fået et opkald ganske gratis. For i Google AdWords betaler du kun, når brugerne klikker på din annonce.

Det er simpelthen en af de nemmeste måder at skaffe henvendelser på i AdWords. Og det er ganske gratis!

#4 Infoudvidelser: Fortæl kunden, hvorfor du er bedst

Med infoudvidelser kan du tilføje dine USP’er – Unique Selling Points. Det er altså her, du fortæller de unikke fordele, som du kan tilbyde dine kunder.

 

 

Og det er her, du fortæller kunderne, hvorfor du er bedst. Giv dem en årsag til, hvorfor de skal handle hos dig.

Det kan fx være:

  • Gratis fragt
  • Bedst i test
  • Hurtig levering
  • Gratis levering
  • Nyeste trends

Ja, mulighederne er uendelige.

#5 Websiteinformationer: Tiltræk de rigtige besøgende

Med websiteinformationer (også kaldet strukturerede data eller Rich Snippets) tilføjer du detaljer til din landingsside – altså den side, brugeren ‘lander’ på.

 

Rich Snippets ser sådan her ud:

 

Strukturerede data giver dig ikke kun mere synlighed i søgeresultaterne. Brugerne får også en ide om, hvad din side drejer sig om – før de klikker sig ind på din landingsside.

Og når du gør det, så får du også de rigtige besøgende ind på din side.

Nu er det din tur!

Brug de udvidelser, der passer til din forretning.

 

Og få mere synlighed på Google.

 

(Og flere kunder.)

 

/ Casper

 

P.S. Vil du (en gang for alle):

  • slå konkurrenterne
  • øge din omsætning
  • skille dig ud

med dine AdWords annoncer? Så kontakt os.

Nu.

(Før konkurrenterne hapser dine kunder, fordi du er en del af mængden.)

 

Gør dig bemærkelsesværdig NU – og tjen flere penge.

Ingen kommentar

Skriv en kommentar

Følg os på FacebookFølg os på LinkedInFølg os på Instagram